З чого почати?

Розробка сайту – це комплексний процес, який вимагає від замовника великої концентрації уваги, а від виконавця – професіоналізму та досвіду. І ключовим у його побудові є комунікація клієнта та компанії-розробника: чим краще вона буде влаштована, тим кращим буде результат. У цій статті ми зібрали всі ключові питання, на які потрібно відповісти перед тим, як замовити розробку сайту.

Сформулювавши відповіді на них, ви зможете почати розробляти сайт, який буде не тільки ідеально відповідати вашим потребам та смаку, але й принесе максимальну користь для бізнесу.

Типи сайтів

Визначтеся який сайт ви хочете отримати. Ось п’ять основних типів, з яких слід одразу вибрати:

  • Лендінг (односторінковий сайт)
  • Корпоративний сайт (візитівка)
  • Каталог
  • Інтернет магазин
  • Інформаційний портал

Тип сайту слід вибрати виходячи з того, які функції він виконуватиме. Якщо його призначення – це просто надання однієї послуги, курсу чи конференції, підійде односторінковий лендінг. Якщо потрібно багатосторінковий сайт, де необхідно розписати всі послуги та інформацію про компанію — корпоративний.

Якщо хочете продавати широкий асортимент товарів з онлайн-оплатою, вам потрібний інтернет-магазин. Інформаційний портал необхідний для активного та регулярного повідомлення будь-якої інформації (наприклад, новин).

Надалі сайт може отримати елементи з різних типів, якщо цього вимагатиме його функціонал. До кінцевого вигляду ви прийдете вже в процесі консультацій із розробниками, але загальне стратегічне бачення вам краще мати наперед.

Функціонал

Продумайте, який функціонал має бути на сайті. Це може бути: особистий кабінет, онлайн-калькулятор, імпорт товарів через XML-файл і все те, з чим ви та відвідувачі взаємодіятимуть.

Наприклад, якщо ви бажаєте, щоб на сайті був пошук, вкажіть це. Далі ми разом з вами детально продумуємо та описуємо, як саме пошук має працювати: шукати лише за товарами чи блогом? Чи потрібний звичайний пошук чи морфологічний? А якщо назва бренду введена з помилкою? Все це необхідно продумати для точної оцінки вартості проекту.

Також обов’язково вкажіть мовну версію сайту. Наприклад, якщо ви плануєте працювати на українському ринку, вам неодмінно потрібна версія українською, тому що цього тепер вимагає законодавство.

Бюджет та терміни

Сайт формату rozetka ніхто не зробить за місяць та тисячу доларів. Для того, щоб отримати хороший сайт, потрібно почати з основних функцій і поступово доопрацьовувати їх при необхідності.

Якщо у вас масштабний проект, краще обмежитися тим функціоналом, який точно буде потрібен користувачам, створивши MVP (версію сайту з мінімально необхідними можливостями, але достатню, щоб почати працювати).

Тільки після складання чіткого технічного завдання можна сказати точні терміни та зробити оцінку вартості. Якщо у вас є типове завдання, ми можемо відразу сказати вилку цін, ґрунтуючись на досвіді розробки схожих проектів.

Структура

Підготуйте весь список послуг або категорій товарів, що надаються. Від цього залежатиме зручність навігації по сайту та структура меню.

Для розробки структури сайту ми використовуємо інструмент Mindmeister, в якому ми створюємо для клієнта так зване дерево – структуру з усіма смисловими елементами та взаємозв’язками. Ми визначаємося з тим, що відповідає і що куди веде.

Коли структура готова, її аналізує SEO-фахівець та юзабіліті-експерт. Вони оцінюють її з точки зору подальшого просування сайту та зручності, вносять свої корективи, якщо це необхідно.

Контент

Подумайте про вміст, який буде на сайті. Звідки ви братимете тексти, фото та відео? Стандартні фото та відео зі стокових сервісів, де люди в костюмах тиснуть один одному руки, навряд чи приваблять клієнтів.

Найкращим рішенням буде найняти професіоналів, щоб зробили якісні фото та відеоконтент. Замовити написання унікальних текстів спеціально для вашого сайту можна у копірайтерів. Витрати на послуги потрібно обов’язково враховувати для формування загального бюджету.

Якщо інформація вимагає постійного оновлення, подумайте, хто буде наповнювати сайт контентом.

Референси

Підберіть кілька прикладів сайтів із вашої тематики, які подобаються.

Випишіть, які саме їх функціональні та дизайнерські рішення ви хотіли б бачити на своєму сайті. Не забудьте описати і те, що вам не подобається.

Дизайн

Якщо компанія вже має готовий логотип і фірмовий стиль, це стане дуже гарною новиною для дизайнерів. Якщо ні, потрібно як мінімум визначитися із загальною стилістикою та кольорами, які будуть використовуватися в оформленні.

Сайту знадобиться загальна візуальна концепція, колірні рішення, шрифти та інші графічні елементи, які виглядатимуть естетично, добре поєднуватимуться із загальним дизайном та між собою.

Просування

Навіть якщо ваш сайт готовий і дуже добрий, людям потрібно якось про нього дізнатися. Існує безліч методів просування сайту для залучення користувачів.

Яким користуватиметеся ви, який бюджет закладатимете, чи наймете для цього співробітників у штат чи віддасте на аутсорс – відповіді на всі ці питання краще продумати заздалегідь. Для просування зазвичай використовують такі канали:

  • SEO-просування
  • контекстна реклама
  • SMM-просування
  • Контент-маркетинг
  • Розміщення на сторонніх майданчиках та агрегаторах

Що далі?

Відповівши на всі ці питання та описавши їх, ви отримаєте достатній фундамент для того, щоб зрозуміти з чого почати розробку сайту та визначитися, що конкретно вам потрібно отримати в результаті. Це значно спростить роботу і, безсумнівно, зробить результат більш точним та ефективним для вашого бізнесу.

Далі для створення реалізації ваших ідей потрібний лише професійний виконавець. Правильна підготовка та робота справжніх фахівців гарантує сайту успіх у аудиторії, а бізнесу – значне зростання.

Отримати консультацію:
+38 (099) 400-5000
+38 (067) 921-16-16
      

Дякуємо!

Ми з вами зв’яжемося через зручний для вас канал зв’язку!

777